Yazılım.
CevapSitesi.com Beta!
Çözüm Noktası
Facebook, Twitter, Google+ veya e-posta ile paylaşın.
| Sorular | Makaleler | Üyeler | Etiketler  | İletişim
Soru sormak ya da cevap vermek için;
giriş yapın veya üye olun.

Sosyal medya hesaplarınızla da giriş yapabilirsiniz.

Makale Geçmişi

«« Makaleye geri dön
27.06.16 02:25
Canvas ile eğriler çizmek
Canvas ile eğriler çizmek için şu yöntemler kullanılır: quadraticCurveTo bezierCurveTo Eğri çizimlerinde eğrinin yönünü (göbeğini) belirleyen kontrol noktası kullanılır. Eğri yöntemlerinin adlarının to ile bittiğine dikkat edin. Bu yöntemler arcTo yöntemi gibi bulunulan son noktadan itibaren verilen bir ya da iki kontrol noktasını kullanarak bitiş noktasına doğru eğri çizerler. quadraticCurveTo ile eğri çizmek: quadraticCurveTo yöntemi tek bir kontrol noktasını kullanarak, bulunulan noktadan, hedef noktaya doğru bir eğri çizer. Kullanımı şöyledir: quadraticCurveTo(kontrol noktasının yatay / x konumu,
kontrol noktasının dikey / y konumu,
bitiş noktasının yatay / x konumu,
bitiş noktasının dikey / y konumu);
Başlangıç noktası, kontrol noktası ve bitiş noktası ile çizilen bir eğrinin durumu şu şekilde gösterilmektedir. Görüldüğü gibi eğirinin şekli kontrol noktasının uzaklığı ve konumuna göre belirleniyor. Kontrol noktası uzak olduğunda sivri, yakın olduğunda daha yassı bir eğri elde ediliyor. Eğrinin göbek yaptığı yer kontrol noktasına göre belirleniyor ve daima kontrol noktasının bulunduğu yere doğru uzanıyor. Örnek : <canvas id="cnTuval" width="200" height="200" style="border:1px solid red">
Tarayıcınız HTML5 desteklemiyor
</canvas><br />
<input type="button" value="Çiz" onclick="ciz()" />

<script>

function ciz() {
var tuval = document.getElementById("cnTuval");
var ctx = tuval.getContext("2d");

ctx.strokeStyle = "black";
ctx.fillStyle = "#00cc66";
ctx.beginPath();

ctx.moveTo(50, 100);

ctx.quadraticCurveTo(130, 25, 140, 100);
ctx.quadraticCurveTo(130, 175, 50, 100);

ctx.fill();
ctx.stroke();

}

</script>
Çıktı şöyle olacaktır: bezierCurveTo ile eğri çizmek: bezierCurveTo yönteminin çizim yöntemi / mantığı quadraticCurveTo ile aynıdır. Tek fark bezierCurveTo   yönteminde iki kontrol noktası bildirilir. Bu şekilde eğri çiziminde daha fazla hakimiyete sahip oluruz. Eğriyi oluşturmak için çizgiyi tek noktadan değil iki farklı noktadan çekiştirebiliriz. quadraticCurveTo yöntemi örneğinde yaprak çizdik. Bir kalp çizmek isterdik ama quadraticCurveTo ile düzgün bir kalp şekli elde edebilmek için en az 4 eğri kullanmalı ve epeyce uğraşmalısınız. bezierCurveTo yöntemi daha fazla hakimiyet verdiğinden bunu kolaylıkla yapabileceğiz. Kullanımı şöyledir: bezierCurveTo(birinci kontrol noktasının x / yatay konumu,
birinci kontrol noktasının y / dikey konumu,
ikinci kontrol noktasının x / yatay konumu,
ikinci kontrol noktasının y / yatay konumu,
bitiş noktasının yatay / x konumu,
bitiş noktasının dikey / y konumu);
Aşağıdaki şekil bezierCurveTo yöntemiyle çizilen bir eğrinin durumunu göstermektedir: Örnek: <canvas id="cnTuval" width="200" height="200" style="border:1px solid red">
Tarayıcınız HTML5 desteklemiyor
</canvas><br />
<input type="button" value="Çiz" onclick="ciz()" />

<script>

function ciz() {
var tuval = document.getElementById("cnTuval");
var ctx = tuval.getContext("2d");

ctx.strokeStyle = "black";
ctx.fillStyle = "#00cc66";
ctx.beginPath();

ctx.moveTo(100, 135);

ctx.bezierCurveTo(30, 100, 50, 30, 100, 60);
ctx.bezierCurveTo(150, 30, 170, 100, 100, 135);

ctx.fill();
ctx.stroke();

}

</script>
Çıktısı şöyle olacaktır: bezierCurveTo yöntemini daha iyi kavramak veya yapacağınız bir çizimin noktalarını tespit etmek için şu etkileşimli örnekten yararlanabilirsiniz. Bu kadar. Gördüğünüz eksikleri lütfen bildirin. İlgili Makaleler HTML5 ve Flash üzerine HTML5 Canvas etiketi ile çizim Canvas etiketine düz çizgilerle çizim yapmak Canvas ile dörtgenler çizmek Canvas ile daire, çember, yay ve dilimler çizmek Canvas ile eğriler çizmek  (Bu makale) Canvas ile metin görüntüleme Canvas çizgi uçları ve çizgi birleşimleri Canvas çizimlerinde tuval durumunu saklama ve geri yükleme Canvas ile gölge efekti oluşturma Canvas ile tuval üzerine resim çizmek Canvas ile degrade / gradient (geçişli renk) dokuları oluşturma Canvas ile dönüşüm işlemleri 1: Tuvali kaydırma ve döndürme Canvas ile dönüşüm işlemleri 2: Ölçekleme Canvas ile dönüşüm işlemleri 3: Transform ile Dönüşüm Canvas ile resim dokusu oluşturma Canvas Clip Yöntemiyle Maskeleme Canvas globalAlpha Özelliği Canvas globalCompositeOperation Özelliği Canvas İle Piksel İşlemleri
Ekleyen: canora
Değiştiren: canora
17.04.16 23:59
Canvas ile eğriler çizmek
Canvas ile eğriler çizmek için şu yöntemler kullanılır: quadraticCurveTo bezierCurveTo Eğri çizimlerinde eğrinin yönünü (göbeğini) belirleyen kontrol noktası kullanılır. Eğri yöntemlerinin adlarının to ile bittiğine dikkat edin. Bu yöntemler arcTo yöntemi gibi bulunulan son noktadan itibaren verilen bir ya da iki kontrol noktasını kullanarak bitiş noktasına doğru eğri çizerler. quadraticCurveTo ile eğri çizmek: quadraticCurveTo yöntemi tek bir kontrol noktasını kullanarak, bulunulan noktadan, hedef noktaya doğru bir eğri çizer. Kullanımı şöyledir: quadraticCurveTo(kontrol noktasının yatay / x konumu, kontrol noktasının dikey / y konumu, bitiş noktasının yatay / x konumu, bitiş noktasının dikey / y konumu); Başlangıç noktası, kontrol noktası ve bitiş noktası ile çizilen bir eğrinin durumu şu şekilde gösterilmektedir. Görüldüğü gibi eğirinin şekli kontrol noktasının uzaklığı ve konumuna göre belirleniyor. Kontrol noktası uzak olduğunda sivri, yakın olduğunda daha yassı bir eğri elde ediliyor. Eğrinin göbek yaptığı yer kontrol noktasına göre belirleniyor ve daima kontrol noktasının bulunduğu yere doğru uzanıyor. Örnek : <canvas id="cnTuval" width="200" height="200" style="border:1px solid red"> Tarayıcınız HTML5 desteklemiyor </canvas><br /> <input type="button" value="Çiz" onclick="ciz()" /> <script> function ciz() { var tuval = document.getElementById("cnTuval"); var ctx = tuval.getContext("2d"); ctx.strokeStyle = "black"; ctx.fillStyle = "#00cc66"; ctx.beginPath(); ctx.moveTo(50, 100); ctx.quadraticCurveTo(130, 25, 140, 100); ctx.quadraticCurveTo(130, 175, 50, 100); ctx.fill(); ctx.stroke(); } </script> Çıktı şöyle olacaktır: bezierCurveTo ile eğri çizmek: bezierCurveTo yönteminin çizim yöntemi / mantığı quadraticCurveTo ile aynıdır. Tek fark bezierCurveTo   yönteminde iki kontrol noktası bildirilir. Bu şekilde eğri çiziminde daha fazla hakimiyete sahip oluruz. Eğriyi oluşturmak için çizgiyi tek noktadan değil iki farklı noktadan çekiştirebiliriz. quadraticCurveTo yöntemi örneğinde yaprak çizdik. Bir kalp çizmek isterdik ama quadraticCurveTo ile düzgün bir kalp şekli elde edebilmek için en az 4 eğri kullanmalı ve epeyce uğraşmalısınız. bezierCurveTo yöntemi daha fazla hakimiyet verdiğinden bunu kolaylıkla yapabileceğiz. Kullanımı şöyledir: bezierCurveTo(birinci kontrol noktasının x / yatay konumu, birinci kontrol noktasının y / dikey konumu, ikinci kontrol noktasının x / yatay konumu, ikinci kontrol noktasının y / yatay konumu, bitiş noktasının yatay / x konumu, bitiş noktasının dikey / y konumu); Aşağıdaki şekil bezierCurveTo yöntemiyle çizilen bir eğrinin durumunu göstermektedir: Örnek: <canvas id="cnTuval" width="200" height="200" style="border:1px solid red"> Tarayıcınız HTML5 desteklemiyor </canvas><br /> <input type="button" value="Çiz" onclick="ciz()" /> <script> function ciz() { var tuval = document.getElementById("cnTuval"); var ctx = tuval.getContext("2d"); ctx.strokeStyle = "black"; ctx.fillStyle = "#00cc66"; ctx.beginPath(); ctx.moveTo(100, 135); ctx.bezierCurveTo(30, 100, 50, 30, 100, 60); ctx.bezierCurveTo(150, 30, 170, 100, 100, 135); ctx.fill(); ctx.stroke(); } </script> Çıktısı şöyle olacaktır: bezierCurveTo yöntemini daha iyi kavramak veya yapacağınız bir çizimin noktalarını tespit etmek için şu etkileşimli örnekten yararlanabilirsiniz. Bu kadar. Gördüğünüz eksikleri lütfen bildirin. Canvas üzerine çizim ile ilgili diğer makaleler için tıklayın.
Ekleyen: canora

En fazla 3 eski durum gösterilir.